? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?? ???Rating: 4.2 (16 Ratings)??38 Grabs Today. 21365 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????Black Diamonds? ????? ?? ???Rating: 4.5 (24 Ratings)??38 Grabs Today. 18510 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

~Allah Bersama Orang Yang Sabar...~

~Allah Bersama Orang Yang Sabar...~

Friday, December 24, 2010

~Rasulullah Selalu Berlapar~

Bismillahirrahmanirrahim...


Maaf dah lama x update... Sibuk sikit,maaf ye! Nak kongsi ckit tentang artikal yg ana ada baca. Kalau sape yg dah terbaca juga buat je mcm x pernah baca.

Aisyah r.h.a. berkata,"Tidak pernah keluarga Rasulullah s.a.w kenyang makan roti gandum 3 hari berturut-turut sejak beliau datang di Madinah sehingga beliau meninggal dunia." Suatu riwayat yang diberitahu oleh Abu Nu'aim,Khatib,Ibn Asakir dan Ibn al-Najjar dpd Abu Hurairah r.a dia berkata:"Aku pernah datang kpd Rasulullah s.a.w ketika die sedang bersembahyang duduk maka aku pun bertanya kepadanya:'Ya Rasulullah!Mengapa aku melihatmu bersembahyang duduk ,apakah engkau sakit?' Jawab Baginda:'Aku lapar,wahai Abu Hurairah!' Mendengar jawapan Baginda itu,aku terus menangis sedih melihatkan keadaan Baginda merasa kasihan melihat aku menangis lalu berkata:'Wahai Abu Hurairah! Jangan menangis,kerana beratnya hisab di hari kiamat tidak akn menimpa org yg hidupnya lapar di dunia jika dia menjaga dirinya seamasa hidup di dunia.'"

0 comments: